Zaterdag in alle vroegte vertrokken naar Monschau. Een weekeindje weg. Tussen Eupen en Monschau wilden we ’n tussenstop maken bij een van de vele parkeerplaatsen die toegang bieden tot het ‘Hohes Venn‘ in de Eiffel. Veel wandel- en vlonderpaden door het normaalgesproken drassige landschap. De droogte en hitte hadden echter ervoor gezorgd dat de vennen vrijwel allemaal uitgedroogd waren. We waren er al vroeg maar het was veel te heet om er te lang te gaan wandelen. De mussen vielen van het dak en wij bijna van het pad 😉 Het was echt te heet en veel volgels, dieren en insecten zochten koelere plekken op in deze hitte. Er viel niet veel te fotograferen. In koelere tijden zeker de moeite waar om een terug te gaan. De rest van het weekeinde verbleven en genoten in Moschau. Maar wel in de schaduw en een verfrissend drankje binnen handbereik.





